In 2025 hebben we een zoektocht gedaan naar een nieuwe naam voor de organisatie Amerpoort-Sherpa. Dinsdag 27 mei deden we een oproep via intranet en stuurde we een mail naar alle ontvangers van de nieuwsbrief: cliënten, verwanten, vrijwilligers en andere geïnteresseerden.
Met cliënten hebben we ook een video-oproep gemaakt.
Voor de nieuwe naam hadden we een aantal voorwaarden zoals: een naam die past bij de organisatie, makkelijk uit te spreken en de naam moet beschikbaar zijn.
Cliënten, medewerkers, verwanten, vrijwilligers en anderen stuurden ons prachtige namen. In totaal ruim 600!
Samen, mens en trots
We kregen veel namen binnen met daarin ‘samen’, ‘thuis’ en ‘wij’’, maar ook met kleuren en namen die verwijzen naar de oorsprong van Amerpoort en Sherpa. De -vaak uitgebreide- toelichting bij de namen raakte ons. We zagen veel overeenkomsten: verbinding, betrokkenheid, eigen regie, de mens centraal, midden in de samenleving, samenwerken en trots!

